Skip to main content

Fingo Marketing Plan (Pelan Pemasaran Fingo)

Fingo Marketing Plan (Pelan Pemasaran Fingo) - Fingo Social eCommerce


Apa itu Fingo Social eCommerce?

Fingo (FINGer Online) ialah satu platform eCommerce (eDagang) yang telah dilancarkan di Malaysia pada Julai 2019 oleh Fingo (M) Sdn. Bhd.
Ia merupakan Social eCommerce yang sangat popular di China dan sedang diperkenalkan dan dikembangkan di Asia Tenggara.
Fingo diasaskan oleh kumpulan eksekutif 'China’s eCommerce Alibaba Group', diterajui oleh CEO Dong Fang yang berpengalaman lebih 13 tahun dalam 'Alibaba Group'.
Model Bisnes yang digunakan ialah S2B2C (S[Structure of Supply Chain] to both B (Business) and C (Customer)) dan menggunakan sepenuhnya teknologi Big Data, eCommerce dan Cloud Computing.
Secara umumnya, Model Bisnes yang digunakan oleh Fingo merupakan satu cabaran baru dalam bidang eCommerce kerana PEMBEKAL dan PELANGGAN berpeluang mendapat manafaat daripadanya menerusi konsep 'Profit Sharing'.

Siapa yang boleh dapat manafaat dari sistem (platform) ini?

Secara keseluruhan ada 3 golongan yang boleh mendapat manafaat daripada Social eCommerce Fingo.

1. PEMBEKAL produk
Fingo menyediakan platform kepada PEMBEKAL untuk memasarkan produk mereka. Setakat ini lebih 5000 produk yang disediakan di dalam Fingo dibekalkan oleh syarikat pembekal Taobao dan Tmall dari China.
Jika anda perhatikan harga produk di Fingo lebih murah berbanding platform eCommerce yang lain kerana ia dibekalkan terus dari kilang oleh PEMBEKAL.
Berita baik kepada semua pembekal tempatan ialah Fingo sedang mencari PEMBEKAL produk keluaran syarikat tempatan di Asia Tenggara untuk dipasarkan melalui platformnya. Kategori produk yang diperlukan ialah Home Appliance, Snacks, Top-Up Service dan Produk Digital. Keterangan lanjut boleh diperolehi di Fingo Official Group Malaysia.

2. PELANGGAN
Fingo menyediakan platform kepada PELANGGAN (dikenali sebagai Shopper-SH) untuk membeli belah secara online pelbagai produk dalam kategori tertentu yang disediakan.
Di antara kategorinya ialah Shoes&Bags, Appliance, Clothing, Food&Health, Home&Living, Babies&Toys, Personal Care, Beauty, Digital&Vechicle and Outdoor.
Harga produk di Fingo lebih murah berbanding di kedai online popular yang lain kerana produknya dihantar terus dari kilang oleh PEMBEKAL!
Semua urusniaga sangat mudah melalui Fingo App sahaja menggunakan Telefon Bimbit (HP) anda.
Fingo App disediakan untuk kedua-dua telefon sistem Android dan IOS. Ia boleh dimuatturun DI SINI dan gunakan kod jemputan kami T22YAD
Setakat ini seramai lebih kurang 200 ribu PELANGGAN telah berdaftar dengan Fingo dan dijangka bertambah ke 500 ribu di penghujung tahun 2019.

3. AFFILIATE (Preferred Shopper-PS, berpeluang menjadi USAHAWAN Fingo)
Fungsi inovatif yang disediakan oleh Fingo ialah platform untuk memberi peluang kepada PELANGGAN menjadi AFFILIATE bisnes online dari Fingo.
Inilah peluang keemasan yang boleh direbut oleh PELANGGAN untuk menjana pendapatan tanpa perlu menyediakan produk atau kedai online. Ribuan produk sudah disediakan oleh Fingo dari PEMBEKAL.
Tugas utama para AFFILIATE (sebagai PS) ialah mempromosi sistem Fingo dan produknya untuk mendapat KOMISEN atau CASHBACK daripada hasil penyertaan dan pembelian produk oleh PELANGGAN.
Pendapatan kepada AFFILIATE (USAHAWAN Fingo) diperolehi hasil dari perkongsian LINK AFFILIATE (oleh PS) dan pembelian produk (oleh SH) dan dibayar berdasarkan Plan Pemasaran yang telah ditetapkan dalam bentuk KOMISEN (CASHBACK).
Ia terbuka kepada sesiapa sahaja yang mempunyai Telefon Bimbit (HP) untuk membina rangkaian bisnes masing-masing melalui eHypermart (atau eHypermall) Fingo.
Dengan hanya pelaburan sebanyak RM199, anda boleh menjadi Preferred Shopper (PS) atau dikenali juga sebagai ahli VIP dan menggunakan kemudahan eHypermart yang disediakan oleh Fingo untuk menjana pendapatan menggunakan ribuan produk yang disediakan.

Contoh pendapatan sebagai AFFILIATE.




Bagaimanakah Plan Pemasaran yang digunakan oleh Fingo?

*FINGO - Social eCommerce Platform*
Buy To Save, Share To Earn
Secara ringkasnya:
1. SHOPPER (SH): Anda sebagai ahli biasa dan hanya boleh membeli sahaja.
- Daftar PERCUMA!
- Shopping di eHypermart
- Baucer Produk PERCUMA: RM5.00

2. PREFERRED SHOPPER (PS): Anda boleh membeli dengan harga VIP dan berkongsi link untuk mempelawa lebih ramai orang menyertai Fingo dan mempromosi produk untuk dibeli oleh SH.
- Beli “Gift Pack”: RM199.00
- Bonus Tajaan Terus: RM50.00
- Shopping di eHypermart: harga VIP
- CASHBACK (dari pembelian sendiri & direct SH): 10%
- Baucer Produk PERCUMA: RM204.00 atau sama dengan nilai Gift Pack.

Program Affiliate di Fingo (Profit Sharing)
3. AFFILIATE MARKETER (AM): Anda berpeluang membina rangkaian bisnes online dan menjana pendapatan pasif.
Syarat:
- Tajaan terus: 10 PS
- Tajaan network: 30 PS
- Bonus Tajaan Terus: RM50.00
Cashback yang diperolehi:
- CASHBACK dari pembelian direct & indirect SH: 14%
- CASHBACK dari pembelian direct & indirect PS: 4%
- CASHBACK dari pembelian direct & indirect AM: 0.8%

4. AFFILIATE TRAINER (AT): Ini rangkaian tertingi untuk anda terus membina rangkaian bisnes online di Fingo Social eCommerce dan terus menjana pendapat pasif yang lebih lumayan.
Syarat:
- Tajaan terus: 3 AM
- Tajaan network: 8 AM & 500 PS
- Bonus Tajaan Terus: RM35.00

Cashback yang diperolehi:
- CASHBACK dari pembelian direct & indirect SH: 15.6%
- CASHBACK dari pembelian direct & indiect PS: 5.6%
- CASHBACK dari pembelian direct & indirect AM: 1.6%
- CASHBACK dari pembelian direct & indirect AT: 0.32%

WITHDRAWAL : Komisen boleh dipindahkan ke akaun bank anda seperti berikut.
- Pemohonan 'withdrawal' hanya boleh dibuat setiap minggu: Selasa
- Komisen akan dikredit ke akaun anda: Rabu
- Minima withdrawal : RM10.00
(Nilai komisen dan peratusan yang dinyatakan di atas mungkin berubah bergantung kepada polisi syarikat)

Bagaimana untuk menyertai Fingo Social eCommerce?

Sila klik dan daftar di SINI (Invitation Code: T22YAD)
Selepas mendaftar di sini, level anda adalah seorang Shopper (SH) dan hanya boleh membuat pembelian sahaja. Untuk membina rangkaian bisnes online anda, sila upgrade ke PS!

Cara Sign Up:
1. Mula-mula tekan Sign Up untuk dapatkan laman seperti di bawah.
2. Isi no HP anda.
3. Tekan Send untuk dapatkan Verification Code. Ia akan dihantar ke HP anda.
4. Isi password.
5. Tekan Sign Up. Bila dah siap update Profile anda, isikan alamat anda dsbnya.

Selamat berjaya!

Cara ringkas untuk membina rangkaian bisnes anda!

Bagaimanakah menjana pendapatan dengan Fingo?
Cara mudahnya untuk menjadi ahli AFFILIATE di dalam Fingo iaitu menjadi Preferred Shopper (PS).
Anda akan diberikan affiliate link untuk dikongsi kepada sesiapa saja untuk membina rangkaian bisnes anda.
Jika SH yang berdaftar di bawah link anda membuat pembelian, anda akan mendapat cashback 10% daripada pembelian mereka.
Jika, mereka upgrade ke PS, anda akan mendapat tambahan RM50 komisen.
Pendapatan pasif bermula apabila anda mencecah kategori Affiliate Marketer (AM).
 *Langkah-langkah untuk upgrade ke PS*
1. Download apps Fingo dan login.
2. Pastikan username inviter adalah betul.
3. Pergi ke tab Account dan tekan Upgrade.
4. Buat pemilihan untuk membeli Gift Pack dan kemaskini alamat penghantaran.
5. Buat pembayaran dengan Internet banking, kad kredit/debit atau 7 eleven.
6. Selepas upgrade, pergi ke setting dan set username serta upload gambar anda.
7. Dapatkan link affiliate anda dan kongsikan dengan kawan-kawan supaya mereka mendaftar di bawah anda untuk anda membina rangkaian bisnes online anda di Fingo.

Terima kasih.

Comments

Popular posts from this blog

Pendaftaran Usahawan Baru Fingo / Cara-Cara Menjadi Usahawan Fingo

Pendaftaran Usahawan Baru Fingo / Cara-Cara Menjadi Usahawan Fingo Bagaimana untuk menyertai Fingo Social eCommerce? Sila klik dan daftar di SINI (Invitation Code: T22YAD) Selepas mendaftar di sini, level anda adalah seorang Shopper (SH) dan hanya boleh membuat pembelian sahaja. Untuk membina rangkaian bisnes online anda, sila upgrade ke PS! Cara Sign Up: 1. Mula-mula tekan Sign Up untuk dapatkan laman seperti di bawah. 2. Isi no HP anda. 3. Tekan Send untuk dapatkan Verification Code. Ia akan dihantar ke HP anda. 4. Isi password. 5. Tekan Sign Up. Bila dah siap update Profile anda, isikan alamat anda dsbnya. Selamat berjaya! Cara ringkas untuk membina rangkaian bisnes anda! Bagaimanakah menjana pendapatan dengan Fingo? Cara mudahnya untuk menjadi ahli AFFILIATE di dalam Fingo iaitu menjadi Preferred Shopper (PS). Anda akan diberikan affiliate link untuk dikongsi kepada sesiapa saja untuk membina rangkaian bisnes anda. Jika SH yang berdaftar di bawah link and

What is Fingo?

What is Fingo? Di bawah ini di ambil dari artikel di https://www.bharian.com.my/bisnes/lain-lain/2019/07/590322/fingo-sasar-3-terbaik-di-malaysia Baca juga di sini http://www.focusmalaysia.my/Snippets/fingo-launches-its-e-comm-marketplace-in-m-sia Lihat juga tutorial lengkap memulakan kerjaya di fingo https://fingomalaysiaguide.blogspot.com/2019/12/promo-fingo-best-deal-1212-dapatkan.html Mulakan kerjaya anda dengan membuka akaun percuma di Fingo https://web.publicecommerce.com/shareInvite?shareCode=T22YAD&lang=en KUALA LUMPUR: Fingo Sdn Bhd, operator pasaran e-dagang sosial menyasarkan untuk menjadi penyedia platform dalam kalangan tiga terbaik di Malaysia dalam tempoh tiga tahun akan datang. Ketua Pegawai Eksekutif Fingo Malaysia, C S Lee, berkata sasaran itu bakal dipacu menerusi penawaran aplikasi yang komprehensif menggunakan platform S2B2C (pembekal ke perniagaan ke pengguna). Katanya, platform yang menghubungkan rangkaian sosial utama iaitu Whatsapp, Face

Apa itu Fingo?

Dalam masa 10 minit anda sudah menjadi Usahawan Fingo sepanjang umur hidup anda. Fingo Official Sila buka akaun free dahulu di sini : https://web.publicecommerce.com/shareInvite?shareCode=T22YAD&lang=en Marketing plan/Cara naik Pangkat dan dapat pendapatan lebih besar. Sedikit profil saya: Instagram: https://www.instagram.com/fingo.malaysia_official/?hl=en FB: https://www.facebook.com/Fingomalaysiaofficialutama/?modal=admin_todo_tour U-tube Channel : https://www.youtube.com/channel/UC0z9yUhg1EmxEOkN0dErlEA?view_as=subscriber Wikipedia Junaidah Hamdan : https://ms.wikipedia.org/wiki/101_Idea_Bisnes_Home-Based 1. Apa itu Fingo? Shopping online. Video rasmi Fingo: https://youtu.be/v_C7Ld4fOBc Anda boleh bandingkan harga, platform mana yang lebih murah, 2. Sebab apa kena shopping kat Fingo? Murah, cas delivery flat rate RM5, boleh guna kupon utk dpt harga lagi murah 3. Mcmana nak buat duit dalam Fingo? Upgrade ke Preferred Shopper (P